Reparatiile programate in varianta constructiva originala de baza a locomotivelor se efectueaza in mod curent, dar ca element de noutate va informam ca pana la data de 01.06.2009 au fost modernizate 14 locomotive electrice tip LE 5100 kW o locomotiva diesel electrica tip LDE 2100 CP si se afla in curs de modernizare prima locomotiva LE 3400 kW, iar ca urmare a contractelor aflate in derulare pana la sfarsitul anului se prefigureaza reparatia cu modernizare a inca 4 locomotive LE 5100 kW si 2 locomotive LDE 2100 CP.
Modernizarile la care au fost supuse locomotivele au dus la:
- cresterea fiabilitatii în functionare a motoarelor pentru masinile auxiliare, prin utilizarea convertoarelor statice de tensiune si frecventa precum si a sistemului redundant de alimentare a acestora;
- marirea puterii disponibile pentru tractiune;
- reducerea zgomotului produs de motoarele pentru ventilatia fortata prin trepte de turatie ale acestora functie de curentii MT;
- asigurarea unui debit de aer comprimat adaptat functionparii în conditiile specifice locomotivelor prin folosirea unui electrocompresor de ultima generatie – elicoidal ultracompact,
- sistemul performant de protectie la patinare si implicit îmbunatatirea fortei de tractiune;
- monitorizarea functionarii locomotivei în toate regimurile printr-un sistem informatic de ultima generatie;
- simplificarea schemelor de tractiune si comanda;
- îmbunatatirea conditiilor de lucru si conducere a locomotivei;
- usurinta in diagnosticare si interventii pentru revizie-remediere;
- scaderea costurilor cu mentenanta prin marirea intervalului de timp între revizii si reparatii